Niewątpliwie każdy
kierowca miał w swojej karierze problem z rozruchem pojazdu. Takie
sytuacje zdarzają się nie tylko zimą i nie zawsze świadczą o
niesprawności akumulatora. Bywa, że sprawcą naszych kłopotów
jest rozrusznik.
Rozrusznik jest po prostu
dużej mocy maszyną prądu stałego, która ma za zadanie
zapoczątkować ruch obrotowy wału korbowego silnika, a tym samym
uruchomić go.
Oczywiście jak każdy
detal w pojeździe mechanicznym, tak i rozrusznik z czasem zaczyna
się niszczyć, im częściej "odpalamy" silnik, tym
krótsza jest jego żywotność.
Zazwyczaj przyczyną
awarii rozrusznika jest przerwa w obwodzie elektrycznym włącznika
elektromagnetycznego, powodująca straty w przepływie prądu i
zmniejszenie prędkości obrotowej, zablokowanie szczotek lub zwarcie
w uzwojeniu.
Zasadniczym, a często
spotykanym błędem popełnianym przez kierowców, jest naciskanie na
pedał gazu, zamiast na pedał sprzęgła w trakcie uruchamiania
silnika, co może spowodować uszkodzenie rozrusznika.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz